recept smoothie från Kaija

Smoothie baby, smoooothie!

En smoothie kan vara både en ganska avancerad skapelse, men också plättlätt.
Oftast är den söt, men glöm inte bort att du kan göra smoothies av grönsaker också.

Att sno ihop en smoothie är ett ypperligt sätt att få i sig både frukt och grönsaker. För att inte tala om hur smart det är när det gäller att få barnen att äta nyttigheter från naturen
Smooties ska vara lent mixade, kalla och möjliga att dricka i sugrör.
En smoothie gör sig finfint både till frukost, mellis och som en snabb middag när du är på språng.
Gör en hel tillbringare när du ändå håller på. Det kommer garanterat att gå åt.

grönsakssmoothie recept Kaija

Grön energismoothie med spenat

Grönsakssmoothies är supergott

kaijas energismoothie recept

Kaijas favoritsmoothie – en riktig energiboost

Mandelsmör ger massor av energi

Kaijas smoothietips

♥ Använd frukt och grönt med mycket syra och vätska. Meloner, jordgubbar, apelsiner …

♥ Kasta aldrig bananer, skiva dem och frys in och vips så har du en perfekt smoothieingrediens.

♥ Naturell yoghurt eller kvarg funkar jättebra som bas. Juicer som du pressar själv av både grönsaker och frukt är jättegott!

♥ Var inte rädd för att krydda och laborera med smaksättare. Kanel, mynta, vanilj, citronmeliss, mandelsmör eller kanske till och med lite chili, testa dig fram.

♥ Skippa sockret. Blir det för surt, så kan man söta med honung, russin eller dadlar.

♥ Se upp med skal. Många frukter har skal som är beska. Beskt är sällan jättegott.

♥ Smaka! Blanda, smaka, blanda mera …